Om klaar te zijn voor de toekomst is het zinvol om businessmodellen, de productportfolio en klantprocessen binnen organisaties eens kritisch tegen het licht te houden. Onderscheidend vermogen, samenwerking tussen verschillende bedrijfsonderdelen en externe partners en het blijvend de klant centraal stellen zijn essentiële agendapunten. The Review Group organiseert voor bedrijven en instellingen dit soort workshops. Zo ook voor Finext, een familie van consultancybedrijven met diepgaande kennis van branches, thema’s en technologieën.
Op 25 november 2016 werd een workshop gegeven over ‘het plan voor de toekomst’. De dag was erop gericht om de groep los te krijgen op het denken in meer focus, sterker op de klant gericht, sales in optima forma, verrassend te zijn en mogelijkheden neer te zetten die vooral onderscheidend moeten zijn. De concurrentie ligt op de loer, klanten worden kritischer. Ook voor de slimme, financiële consultants van Finext.
Met een duidelijke en strakke aanpak was er vanaf het begin geen misverstand over een het gewenste veranderingsproces die de groep Telecom, Media & Technologie (TMT) als doelstelling wilde realiseren met de workshop ‘Finext futureproof’.
De teams van TMT hebben intensief gewerkt om aan de hand van korte pitches van hun plannen hun toekomstmodellen vorm te geven. De discussies waren open, scherp, adviserend en leverden verrassende aanpassingen op die noodzakelijk zijn om nog meer samen met de klant (new) business te creëren en niet alleen voor de klant, maar ook voor de klant van de klant.
Het Review My Plan concept van The Review Group werd gebruikt om de pitches te beoordelen en aan te scherpen. Discussies tussen de teams onderling gaven het gewenste vuur om van elkaar te leren. Met name de haalbaarheid van het plan, zijn de doelstellingen smart, kloppen cijfers en data, hoe verhouden de businessideeën zich in de competitive edge en bieden de oplossingen het juiste antwoord voor de problemen in markten en bij klanten.
Maarten Bronda (Finext): “De drie teams hebben elk op eigen ontwikkelpunten van zowel de collega’s, als van Hein en Michael, krachtige feedback gekregen en hebben deze ter plekkeverwerkt in concrete acties. Hierdoor zijn de belangrijkste aandachtspunten voor het vervolmaken van de plannen per team scherp en ligt een mooie basis voor succes.”
Kijk oor hier voor een impressie van de workshop. Ook een tailormade ‘futureproof-workshop’ voor jouw organisatie? Neem contact op met Hein Bronk (06-24152665) of Michael Dam (06-20561872).